Att komma igång

Det är så fruktansvärt svårt att komma igång med saker och ting nu för tiden. Pluggandet framför allt, till och med diskandet är lättare. Det är det där startskottet, knuffen över tröskeln, det är bara så in i vassen svårt. Jag hoppas verkligen att jag får ADHD eller ADD som fastställd diagnos snart så att jag kan få en lämplig medicin som hjälper mig över startlinjen. Och antagligen drar mig över mållinjen också.
Men nu har jag sagt att jag ska plugga, så då ska jag tamejtusan göra det också. Lite i taget. Det får bli "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" idag. Den av Ann Heberlein. Frivillig bok, sedan en artonhundratalsroman och tillsist Kafka's "Förvandlingen". Men en sak i taget, eller en bok i taget. Sen måste jag ju köpa "Förvandlingen" också, för "Doktor Glas" har jag ju redan. Som artonhundratalsroman då.
Men men, plugga nu. Eller möjligtvis en promenad först för att rensa huvudet, vi får se.

Ciao.
// C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0