Kaninbajs, råttgos och rivmärken

Jag har, se på fan, faktiskt hunnit med en del grejer idag, det trots att jag vaknade så sent. Eller nej, det är inte sent för mig, det är tidigt om jag vaknar innan 11.50 (Man måste vara uppe då för då börjar ju Sjunde Himmelen, gillar verkligen den serien.). Jag vaknade ju egentligen runt 9.00, men då sa kroppen, eller om det var hubudet, emot, så då somnade jag om ett par timmar. Minns dock ett skumt sms från Ziggy om någon gubbe som ropade om henne eller nått.

Men ja, en del grjer har jag fått gjort. Och fått. Har städat ur kaninburen, därav kaninbajset. Den får stå och lufta ett tag medans jag drar ner till före detta mellanvården, Neuropsykiatriska enheten Väst¨som det så fint heter nu, och under tiden får Ängla vara fri i köket, med skivan framför dörren så klart. Dock är det rätt halt på köksgolvet, så det blir nog inget race direkt. Hon sitter mest stilla under bordet och stolarna i alla fall. Men jag borde nog ta och skura av och sen lägga ut en matta, bara om ifall att.

Har även haft en stunds mys och fotografering med råttorna. Eller råttorna och råttorna, Oddball och Ginny för att vara exakt. Eller om det var Luna istället för Ginny, tittade inte jätte noga. Det var ju i alla fall av den lilla roan-krabaten som rivmärkena kom ifrån. Ingen utav de fyra systrarna är jätte bekväma i att plockas upp, ävn om det är mycket bättre nu än precis när de kom, för att inte tala om kvällen innan. handryggen har en hel del små ärr sen den kvällen.
Måste ta och kolla närmare på Bull's sår på magen för att se om det är läkt nu och Harry's (Ja, hon är en hona. Med en blixtformad bläs.), eller om det kanske var Lilly, svans senare, hon verkade ha fått en reva. Men det får bli senare, nu måste jag pipa iväg.

Ciao Bella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0