Varför säger jag inget? För att det int...

Varför säger jag inget? För att det inte finns något att säga, i varje fall inte nu, inte så här. Varför jag är tyst inför dig? Därför att du är tyst inför mig. Det är tomt, det ekar. Det är ensamt, och nog är det ledsamt. Om du är tyst inför mig kommer jag att fortsätta vara tyst inför dig. Men vilken fruktansvärd lång tid det ska ta att få in en bröllopstårta, nåt så fasligt. Men kom ihåg det, tystnaden. Kärleken skär djupa sår och en bladlös kniv utan skaft hugger hårdare än en med. Just nu vill jag ju helst vara i en bastu i skogen. Just nu vill jag vara med dig. Gråt inte älskling, dina tårar är mina och jag kan inte just nu. Gråt inte, och minns att jag låter kärleken skära djupa sår, men utan dig inget rött. Utan dig, inget jag. Men jag säger fortfarande inget. Ge mig min bastu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0