Då var det ny dag igen då. Morgon i min ...

Då var det ny dag igen då. Morgon i min värld. Hade en del svårigheter att somna i natt. Dels kom jag i säng för sent och dels var jag så uppvarvad av novellen. Glad. Jag förstår inte riktigt grejen med att skriva en novell till mig, men det är något som jag inte ska ifrågasätta. Jag ska bara vara glad istället. Så idag, när jag har piggat till mig lite, ligger fortfarande kvar i sängen, så ska jag läsa. Större delen av dagen kommer gå åt till att läsa, jag läser inte så fort över datorn. Inte "för hand" heller för den delen. Jag läser snarare mycket än snabbt. När jag läser det vill säga, jag har ju haft svårt för det den senaste tiden. Senaste åren för att vara exakt. Men vill jag verkligen så kan jag, så det ska funka idag. Det måste funka. Vaknade till lite tidigare under morgon när det ringde. Ett dolt nummer. Alla vet att jag inte svarar på dolda nummer. Men då var det tydligen min handläggare på försäkringskassan, hon hade lämnat ett meddelande. Jag hörde inte vad hon hette och inte vilket nummer hon sa, men det hade mamma som tur var. Tydligen ville hon prata om om aktivitetsersättningen, och det bådar inte direkt gott. För det första så tycker jag att det är jättejobbigt att prata i telefon med andra än typ mamma och några till, men sådana här personer är inte kul alls. Jag menar, jag ringer inte ens pizzerian när jag vill ha pizza hemkört, jag låter bli att äta. Och jag har redan gett mamma fullmakten till att ta hand om sådana grejer åt mig, något som de bevisligen aldrig fattar. Det börjar göra mig jäkligt sur. Jag fick ringa upp svararen och säga att jag ger mamma fullmakten och att dem ska ringa henne istället. Och för det andra, och ett stort andra; om det är krångel med aktivitetsersättningen, som innebär att jag inte får något, då kommer jag inte klara mig. Då har jag inget att betala hyran och räkningar med. Då blir det fan inte kul. För någon! Hoppas verkligen att det inte är något problem. Det hoppas jag verkligen. Det är rep senare idag med kören. På Berwaldhallen. Inte helt säker på hur man kommer dit, men det löser sig alltid. Det jag är nervös över är hur jag kommer klara det, har inte varit på kören på fem veckor eller så och konserten är på söndag. Sa jag att jag var nervös? Ehe. Nu ska jag kolla tv, sen får vi se. Läsa. /C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0