Hemma igen

___________________________________________________________________________

Nu är jag hemma igen. Tre timmars rep med låg Acidos är inte det lättaste kan jag tala om. Sög till i magen ett antal gånger. Och eftersom jag åkta ifrån både insulin och blodsockermätare så gick det inte att göra mycket åt. Det suger fortfarande i magen och syrorna, alltså Acidosen, (Ketoacidos. Något som diabetiker kan få vid insulinbrist eller svält.) har inte lagt sig helt än.
I alla fall, det gick väl hyfsat under repet (eftersom det inte är genrep så får det bli bara rep) med tanke på att jag inte kunde alla låtar. Men då får man mima sig fram, det sa ju Lasse att det är okej och bättre än att sjunga fel om man är osäker. Visserligen var jag nära till att nicka till några gånger och det blev ett antal gäspningar som fick döljas, men i det stora hela gick det ändå okej tycker jag. Efter omständigheterna.
Och nu vet jag vilken Erik det är som ska vara med, och jag får lov att erkänna att jag gissade rätt, woho. Även om vilken Viktoria det skulle kunna vara. Ibland är jag bra alltså.

Efteråt var det en jäkla kö till bussen som dessutom hade en stunds väntetid, så jag bestämde mig för att ta en promenad. Från Berwaldhallen till Kungsträdgården. Lite kyligt, men överlag rätt så skönt. Väl på tunnelbanan kom jag på att det kanske var samma tåg som Sid och Benny skulle med, så då fick jag ännu mer ont i magen. Som tur var hann jag med ett tidigare från Fridhemsplan, så det gick ju fint ändå. Sista biten hem från Alvik gick jag, det gick också bra. Hade ju musiken på i lurarna. Som väl de flesta har idag.

Men nu är jag i alla fall hemma, och jag är hungrig, något som jag har varit sedan jag åkte hem, så nu måste jag nog ta och käka. Vill ju inte få ännu högra syror. Igen.

/ C

___________________________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0