Råttpromenix

_________________________________________________________________________

Jag var nyss ute på promenad med grabbarna grus. Bebbarna då. Fast de är väl mer tonåringar nu. De blir fyra månader samma dag som jag bli tjugotvå - jag har åldersnoja, på riktigt - så det får väl bli dubbla kalas då. De kanske kan få lite tårta eller likanade. Om det nu blir något firande. Min födelsedag ska se ut så som jag vill, men det är tveksamt till om det kommer bli så i år. Egentligen, det är väl inget vidare att bry sig om, emn jag är ju lite inrutad på vissa punkter och vill att de ska se någorlunda likadana ut hela tiden. Dit hör födelsedagar, julafton och andra högtider till exempel.

Men jo just det, promenaden. Det är inte det allra lättaste att gå ut med tre råttor samtidigt. Framför allt att ha dem nere på marken samtidigt när det vill springa åt olika håll allihopa. Eller om två vill åt ett håll och den tredje upp på benet för den delen också. Men svårast är nog att få ut dem när de har krypit ner i tröjan och kryper kors och tvärs med koppel efter sig. Koppel runt magen och koppel runt halsen. En sabla tur att man inte stryps.
När vi stannade till vid första bänken efter det att vi hade varit i sandlådan utanför så kom det fram en dam. Hon stod och tittade ett tag och verkade minst sagt intresserad. Vi pratade lite om råttorna och sen gick vi vidare åt varsitt håll.
Blev lite nervös när vi, jag och råttorna då, gick förbi någon Taxliknande liten hund och en Samojed med ägare. Ena damen tittade på mig lite småsurt och mumlade något. Det var betydligt roligare att träffa den första damen då, hon var mer glad och vänlig utav sig. Men taxen såg ju lite trist ut så det stämde väl bra ihop med ägaren då.
Sen stannade vi till lite vid en annan bänk i närheten av bryggan. Jag ville gå ut på bryggan men var lite rädd över ifall någon utav dem skulle vara lite väl nyfiken och sedan drutta i och hur jag då skulle få upp honom. Det kanske blir bryggan en annan gång när jag har någon mer med mig och eventuellt en hov. Sedan gick vi hem och nu sitter jag här.
Det var visserligen mysigt och kul att gå ut med dem trots koppeltrasslet och stressbajsandet, men kort och gott kan man säga att det var betydligt lättare att ta med Cess ut när Jenny var med. Jenny är lite bättre på det där med promenader.


i koppel

En lite äldre bild, två-tre veckor, men för att visa kopplet.
Stig liknar en hamster just där, han påminner mig om Looke fast i fel färg.

Koppel

Där kan man se hur kopplet sitter lite tydligare. Dock hade han just det kopplet idag, han fick ett skosnöre och ett kaninkoppel. Eller det var nog ett mjukisbuxsnöre förresten.

Jag tog inga bilder ute, det var för bökigt att ha med sig kameran och alla tre killar samtidgt, men förhoppningsvis blir det av en annan gång. När Jenny är med eller bara en utav killarna, ehe. Eller kanske någon annan råtta istället för den delen.

/ C

_________________________________________________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0