Rockfestival

foto0974 (MMS)

Vi var ju på festival igår, jag och Jenny. Stockholm Rock Out. I Gamla tryckeriet i Alvik, praktiskt nog. Så vi kunde gå både dit och hem. Nu var det ju i och för sig en kort festival, bara en dag, och vi såg inte ens alla spelningar, men det var helt schysst i alla fall. Vi såg Chris Laney, Veins of Jenna, Crashdiet, XYZ och några som hette Tiger Tailz eller nått sånt. Och det var ju helt okej, även om jag aldrig hade hört några utav dem tidigare, över lag. Sen har jag fotat Jenny och sångaren i Crashdiet, kramat sångaren i Veins of Jenna, hälsat på sångaren i Chris Laney, hälsat på merparten av XYZ (som förresten var på sitt första Sverigebesök ever) och lyckats samla på mig deras autografer. Och det var nog det. En man som jag inte minns namnet på också, en grym röst hade han i alla fall. Utöver det, hälsat på någon Janne som verkade hypnotiserad av Jenny, hälsat på Dennis i rullstolen, spanat en del på alla människor och fått en kram av någon random Oswald-look-alike, vilket inte gjorde mig något alls. Det var något utav det bästa, han var ju lik Oswald och lika kramig, och jag kan ana att han var trummisen som kom upp på scen tillsammans med Chris och den andra gubben. Det blev ju lite tjaffs med en gubbe, men i det stora hela, inkluderat onda fötter, så var det hela en riktigt schysst kväll! Sen sov Jenny över, och det var också skojsigt. Idag mår jag inte så vidare bra egentligen, huvudet värker och sockret lever sitt eget liv. Men vi har ändå varit ute på en promenad längst Alviks strand och Äppelviken, vilket var trevligt. Och så var Cess med också, min albino. Hon låg mest och sov i tröjärmen. Det var rätt mysigt, även fast jag trodde att det skulle bli jobbigt. När Jenny hade åkt gick jag över till Anna och gick ut med Jinx och Shiva. Det är alltså katterna. Blev mest att stå stilla och prata istället för att gå med katter. Antalet bokstäver tar slut nu, men fick ur mig lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0