Snart är det jul

Idag kände jag mig redo för att börja mina julklappsinköp. Någorlunda pigg och glad i att dra igång. Men då behövar man hundvakt. Jag tänkte på Anette, hon ville ju vara vakt. Men hon svarar inte. Så det blir väl ingen julhandel idag i alla fall. Kanske blir det av imorgon om jag orkar. Ska ju in på middag med ungar från den gemensamma, tidigare, helgverksamheten. Egentligen har jag ingen jättelust till det, men jag har ju missat de senaste två åren så nu tänkte jag att det kunde vara dags i alla fall. Vi får se hur det går.

Igår träffade jag min nya boendestödjare Jakob. Han och Emma kom hem hit och så drog vi igång med julpyntningen. Så nu är det riktigt julstämning här hemma. Julgardiner, julstärnor, adventsljusstakar och en sån här liten adventsljusstake med fyra ljus i. Lite trixigt att få ihop den med mossa och allt (som förövrigt inte luktade det godaste), men det gick. Julmusten är hemköpt och bullar finns relativt nybakade. En till ljusstake ska upp, men förutom det är det väl nästan bara granen och lite kola som saknas. Men det får vänta ett tag.

Jakob var förresten väldans trevlig, så det kommer nog att funka bra med honom. Vi stack ut till Vällingby och hämtade ut mitt nya legg, och han fick stanna utanför med Tim. Sen pöss jag upp en snabbis på BR och köpte en julstrumpa och en söt sjungande (Jingle bells) pingvin med renhorn och bjällror runt halsen.

Nu blev jag likt förbannat trött i alla fall, så det får väl bli en stunds vila. Sen blir det väl läsande, eller i alla fall är det vad jag hoppas på. Om jag inte sover hela dagen vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0