Xcel's I'm The One

Igår flyttade Xcel's I'm The One "Tim" in här hemma. Det märks att han saknar sina syskon då han gnäller varje gång han blir lämnad ensam, men han vet också att jag är hans matte. Behöver jag gå på toa eller ut i köket eller egentligen var som helst så följer han efter mig om han kan. Igår när han hade somnat så beslöt jag mig för att ta en dusch. Lämnade dörren öppen så att han skulle kunna komma in om han vaknade. Men rätt som det var hörde jag ett gnyende. Då hade han råkat stänga dörren när han skulle ta sig in, så då fick jag kvickt hoppa ur och öppna dörren.

Men annars så går det väl över lag bra. Han äter, men inte så mycket och han gör än så länge inga behov utomhus men brukar hålla sig till tidningarna. Högarna lämnar han dock utanför tidningarna, är inte det typiskt.
Nattens sömn blev däremot inte den bästa. Han gnydde hela natten och kände sig jätteensam fastän jag låg precis brevid honom. När jag låg i min egen säng började han gny ännu mer, så då fick jag bädda extramadrassenoch flytta ner. Det går bra så länge han inte drar i mitt hår eller är mitt uppe i ansiktet. Vid tretiden fick vi däremot ta och gå ut ett tag i alla fall, mest för att få honom trött. Det funkade inget vidare.
Så det blev inte mycket sömn, varken för matte eller lillkillen. Fyra-fem timmar som mest. Så nu har vi fått ta igen oss några timmar under dagen. Förutom ammandet så är det precis som att ha ett spädbarn, om man bortser från att han är en hund då, men det var ju ändå det jag ville.
Någon träning har vi inte direkt hunnit komma igång med, men vi har testat lite sittande med hotdogs som godis eftersom det vanliga hundgodiset är för stort.

Han har en liten lek för sig, Timmi. Det är jätteroligt att jaga sin egen svans. Varv på varv, någon gång måste ju svansen stanna. Det är också riktigt kul att slicka matte mellan tårna och gnaga i stortån. Och när hon försöker sova är det roligt att dra i hår och halsband, samt slicka henne i ansiktet, och då gärna i näsan eller i munnen.
Det är lite kul att tugga på skrivbordsstolen hjul, tvbänkens hjul och att långsamt massakera frigolitplattan som ligger under de där konstiga djuren utan päls.
Det är inte så kul när matte sitter ensam i soffan och tittar på tv:n, men då brukar hon lyfta upp mig och efter ett litet tag brukar jag somna. Idag somnade hon framför tv:n och jag somnade på hennes fötter och var inte alltför pigg på att gå ut i det kalla vädret. Jag brukar frysa och börja skaka när jag kommer ut och den fina varma västen som matte har köpt åt mig är förstor, så den kan jag inte gå i. Då trillar jag omkull.
Ängla, kaninen, brukar bli lite sur på mig och stampa fastän jag inte gör något alls, inte ens tittar, men råttorna bryr sig inte om mig och jag bryr mig inte om dem. De är inte så roliga instängda i sin garderob. Men snart kanske vi får lära känna varandra, hoppas hoppas.

Nu kommer lite fina bilder på mig.

...
 Jag ligger på mattes säng.

...
Wrar, kolla så stor jag är.

...
Jo, jag lovar, golvet är skönt att sova på!

...
Den här bilden har matte som skrivbord på sin dator. Den är jättefin.

...
Mitt öra kan se lite konstigt ut, men jag är ändå finast i världen.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Aww vad kul att det funkar :D Och han är ju så söt! Hoppas att det funkar med sömnen snart, men det är ju som sagt precis som du ville ha det, som med ett spädbarn :)

2010-11-09 @ 00:14:32
URL: http://xmumiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, och idag har det fungerat ännu bättre. Han kissar och bajsar bara på tidningarna. Han går fint i koppel och ännu finare lös. Han kommer när jag kallar och lyssnar när jag säger ifrån. I natt sov han bättre, även om det blev en tidig morgon. Fast jag fick sova i min egen säng, det fick jag inte i söndags. Han kan sitta med hjälp av godis och idag var han jätteduktig och klarade sig helt ensam en liten stund :)

Och ja, men jag vill fortfarande ha barn rätt så snart. När jag har bevisat hur bra jag klarar av att ta hand om honom, då kanske folk inser att jag kan skaffa barn också :P Eller i alla fall en till vovve ^^'

2010-11-09 @ 15:27:39

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0