Djurlista

Jag tog och åkte in till stan idag. Skulle ha träffat Ziggy vid ettiden men då hon hade en extralektion så fick jag klara mig själv ett tag. Första målet var lunch. Det fick bli sushi, lagomt att bli mätt på och håller sockret i någorlunda skick. Sen blev det en tur till djuraffären mittemot för att kolla på lite hundgrejer, det blev dock inga inköp, men nu vet jag vilka ben och tuggrejer som jag kommer vilja köpa, sådant som jag tyckte såg smarrigt ut i en hunds ögon. En tur till biblioteket blev det också. Har åkte runt på en del bibliotek i stan och i Bromma för att hitta så många bra hundböcker som möjligt, men dessvärre är antalet av dessa förvånansvärt lågt. Inne på stora stadsbiblioteket hittade jag bara TVÅ böcker. De flesta är sådana om raser, men eftersom jag redan har valt ut ras så tycker jag inte att jag behöver kolla mer på detta i nuläget. Men ett femtontal böcker har jag ändå att läsa igenom. Uppfödaren tyckte att jag var påläst men det skadar aldrig att lära sig mera. Första valpboken gick galant, men nu håller jag på att traggla mig igenom en annan efter som koncentrationen är lite halvdan nu. Och då är jag ändå mycket bättre på hundböckerna än på Harry Potter; jag måste bara läsa ut den innan filmen kommer när nu det blir.
Sedan hade Ziggy slutat, så vi träffades på en fika med varm choklad och en oerhört söt citronmarängkaka (som för övrigt är riktigt god, även om valet mella den och cheesecaken inte var det lättaste). Jag hamnade i någon slags matkoma, fick som ett slag i bakhuvudet av trötthet. Men vi sprang ändå till Lager haus för att leta ljus (hittade självklart inga som jag ville ha) och till Clas Ohlson för att leta fler hundgrejer. Tänkte köpa reflexväst, koppel och halsband men då de inte hade alla grejer så lät jag bli. Ett litet tag till kan jag vänta.
Sen åkte jag hem och sov. Visserligen har jag sovit två gånger två timmar idag, men eftersom jag vaknade och gick upp vid fyra i morse så tyckte jag inte att det gjorde något. Jag hann ju med allt som jag ville göra i alla fall.

Jag tänkte att jag skulle ta och skriva en lista på de djur som jag har haft och har. Mest för att jag tycker att det är en rolig grej, och så kan det ju hända att någon annan tycker det också.

Ett marsvin.
Fem kaniner. En hermelin, en lejonhuvad och tre dvärgvädurar.
Fem hamstrar. Två guldhamstrar och tre dvärghamstrar (vilka monster!).
Tolv möss. Engelsktypade och svensktypade.
Tjugotvå råttor. Rexade, släthåriga, toppörade och dumbo.
Två sköldpaddor.
Ett tiotal slöjstjärtar.
Tre leopardgeckos.
Ett tjugotal Afrikanska jätte land snäckor.
Ett tiotal rosenbaggar.
X antal vandrade pinnar.
Två vandrande blad.
Samt syror, mjölmask och zophobas som foder.

Jag tror att det var alla, men det kan hända att jag har glömt någon eller några.

Nu ska jag försöka ta och sova, men om det går eller ej förblir en obesvarad fråga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0