Hundtillbehör

Den här helgen har jag bott hemma hos mamma. Åkte över i torsdags för att vara barnvakt, likaså på fredagen. Allt som allt fyra dagar hemma hos mamma. Därav har jag inte hunnit sitta mycket vid daton - och därför inte hunnit skriva något - kombinerat med att min nuvarnande dator hemma tar sådan lång tid på sig att starta samt att det inte vill ställa sig i viloläge, som annars tidigare har funkat toppen. Och när jag nu har lyckats få igång rautern på något vänster, så funkar ändå inte den trådlösa uppkopplingen. Vilken egentligen gör detsamma med tanke på att laptopen har återgått till sitt "trasiga" läge. Nu när jag trodde att jag kunde spara över allt på den externa. Det är så typiskt. Så nu är jag tillbaka på ruta ett bortsett från att jag har en någorlunda fungerande burk. Men men, datorer och tekniska prylar har ju en tendens till att vara aningen djävulska.

Nu har jag även hunnit med att skaffa alla tillbehör som kan tänkas behövas till lilla Tim. Allt utom foder som jag kommer skaffa när jag har hämtat hem honom för att vara säker på att få rätt sort. Det som jag har införskaffat är alltså följande:

-Läderkoppel (Clas Ohlson)
-Flexikoppel (Rusta - jäkla bra affär!)
-Reflexväst (Clas Ohlson)
-Fleeceväst (Rusta)
-Gigantisk kudde/säng (Rusta)
-Extrasäng (Bromma Zoo)
-Transportväska (Bromma Zoo)
-Matskål och vattenskål (Rusta)
-Tuggleksaker (Rusta, ÖB)
-Borstar (Rusta)
-Tuggben (Rusta)
-Hundgodis (Rusta)
-Tuggring (Sofo´r pets)
-Tuggben för tandvård (Sofo´r pets)
-Grisöron och gristryne (Sofo´r pets)
-Hundgodis (Sofo´r pets)
-Aktivitetsboll (Fanns hemma sedan tidigare)

Jag tror att det var allt. Om någon kommer på något som jag har missat, känn er välkomna till att tala om vad. Skall även införskaffa en Förstahjälpen väska efterhand, då uppfödaren själv inte hade någon och inte kunde rekommendera vad som bör finnas i.

Nu håller jag på att kolla upp försäkringar. De bolag som jag har kollat och riktat in mig mest på är IF, Agria och Folksam (har även kollat Sveland). Jag är dock inte på det klara om vilket bolag jag ska välja. Uppfödaren hade Agria men rekommenderade IF (och eftersom jag hade fått för mig att hon rekommenderade Folksam, så kollade jag upp IF först för en liten stund sedan). Jag är inte heller på det klara med vilken självrisk jag ska välja. Det lutar väl åt den högsta som finns, runt 3000-4000 per år, men jag är inte hundra. Som försäkringsbelopp kommer jag däremot välja 50 000, eller 40 000 beroende på vilket bolag det blir.
Jag är ju inte så haj på det där med försäkringar eftersom jag aldrig har sysslat med det innan, så därför har jag mailat uppfödaren och hört mig för. Vi får se vad hon tycker.

Nu ska jag nog passa på att ta och göra ingenting, eftersom den kommande veckan kommer att vara rätt uppbokad och eftersom att Tim kommer hem om en vecka. Jag längtar så. Det börjar även bli dags att tala om för släkten att jag ska bli mamma. Till en valp visserligen, men ändå. Mormor är nog den som får största chocken när jag berättar att hon ska bli gammelmormor. Tänk den dagen då det blir på riktigt. Undra om de blir lika glada och positiva då.

Just det, jag har varit och fixat kort till mitt nya leg också, så snart får man väl ett nytt sånt med.

Kommentarer
Postat av: Jane

Så himla roligt med en liten valp. :)

2010-10-31 @ 17:16:59
URL: http://www.janejohansson.se/
Postat av: C

Ja, det ska bli jätteroligt :)

2010-11-01 @ 07:23:53
Postat av: hundtillbehör

Tack för inspirationen. Har köpt hund och ska också börja fixa lite hundtillbehör.

2011-03-08 @ 02:17:27
URL: http://hundtillbehor.nu

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0