Motivationsbrist

Idag har jag ingen ork, lust eller motivation för något egentligen. Gårdagskvällen, natten och morgonen har varit rätt så tung. Jag fick stå emot rätt så hårt för att inte lyssna på Angel igen. Det slutade istället med att jag lyssnade på lite "Frizon-rap", något som egentligen inte var så mycket bättre. Jag skulle vilja gå och lägga mig och sova bort hela dagen, men jag ska försöka att få några maskiner tvättade om tiderna tillåter, tugga lite mera hundböcker och eventuellt börja städa ur råttburen då det luktar lite äckel efter levern. Jag skulle gärna vilja läsa lite Potter också om min koncentration tillåter. Läsa är bra när man mår lite dåligt (eller kanske mycket), då kan man stänga av sin egen värld med tillhörande problem för ett tag. Idag ska nog bli en läsardag om jag får bestämma.

Jag upptäckte att jag bara hade 300 kronor kvar på kontot, inte de 1500 som jag trodde att det det var. Hade, om orken tillåter, velat åka och köpa lite hundsaker, men det får vänta tills nästa vecka. Om jag inte tar av födelsedagspengarna vill säga. Men dem tänkte jag spara till Hasseludden. Idag kommer förresten nya bilder på vuffsen, det kommer nog att bli ljuspunkten idag.

Jag hade tänkt att jag skulle börja lite lätt med den här LCHF eller vad det nu hette. En dietliknande kost för diabetiker som innebär att man utesluter så mycket kolhydrater som möjligt och istället fokuserar på protein, grönt och fett. Men då jag har högt kolesterol så begriper jag inte hur jag ska kunna äta mer fett, bitarna går inte riktigt ihop. Och självklart kom de där två viktigpettrarna och sa att höga kolesterolvärden är bra för kvinnor. De måste ha surrat i nattmössan nåt så grymt. Högt kolesterol kan ju leda till hjärt- och kärlsjukdomar. Jag ser inte riktigt vad som är bra med det. Jag gillar inte såna där viktigpettrar, det är inte bra för mitt självförtroende. Dessutom blir man ju förbannad. Återigen; här kommer gud och hon är jävligt förbannad! Kanske går jag ner och köper lite sallad och fokuserar ENBART på frukt och grönt idag. Lite sallad kan ju inte vara så dyrt. Och förhoppningsvis kommer mitt socker att sjuka rätt så drastiskt och jag kanske till och med kan klara mig utan mer insulin idag. Hade egentligen tänkt att börja med det här redan i morse, det vill säga för någon timme sedan, men eftersom jag vaknade låg så var jag tvungen att äta rätt så kvickt och redan där bröt jag "regeln" om kolhydraterna. Men det finns en risk till att hela grejen med LCHF skulle kunna bli riktigt dåligt. Med tanke på mina matsvårigheter så finns det en risk till att jag blir mer åt det anorektiska hållet. Med tanke på min kroppsbyggnad så skulle väl inte det skada den närmaste tiden, men i längden skulle det kunna rubba min syn på mat ännu mera och rentutav vara skadligt. Men vi får se. Jag ska varken säga bu eller bä.

Men nu måste jag verkligen ta och komma igång med något att göra. Som att komma ur pyjamasen och hitta potatisskalaren så att både jag och råttorna kan få skalad frukt och grönsaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0