Storkok

Nu har jag gjort ett storkok till råttorna. Bestående av Quinoa, tonfisk, ärtor, majs, paprika, makrill i tomatsås, broccoli, kidneybönor. kikärtor och sådana där hericoverts eller vad det heter. Det fick även bli min lu´nch. Helt okej om än lite smaklöst. Tänkte givetvis inte på att slata på tallriken. Nu ska det bara få svalna, sen ska det  frysas in till råttorna i någorlunda storlek samt lite matlådor till mig.

Jag skulle gärna vilja skaffa två eller tre honor för att så småning om kanske ta en kull eller flera efter dem, men då jag har lovat mamma att inte skaffa fler djur på några månader med tanke på valpen så får det vänta ett tag. Först måste ju allt klaffa mellan valpen, råttorna och kanin. Något som kan bli en utmaning i sig. men jag tror ändå att det kommer att gå bra. Engla, kanin, har ju träffat Kelly (mammas kompis hund) och råttorna har vuxit upp med hundar, så det borde greja sig.

Nu sitter jag med lilla Tage i famnen. Det blir en ny upplevelse för honom att se en dator på nära håll. Det ska bli intressant att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0