Hundvakt

Syrran och hennes kompis kommer över och hämtar Tim så får han bo hemma hos mamma tills imorgon. Eftersom jag får ont bara av att ligga ner så känner jag att jag inte riktigt orkar med att ta hand om en hund som dessutom har hamnat i någon form av trotsålder sedan en vecka tillbaka. Det börjar verkligen att bli dags att skaffa ett nytt antiskällhalsband! Inte bara för att få honom att sluta skälla (något som han verkar göra endast för att provocera. Utöver brevbäraren då..) men att få honom att lägga av med annat djävulskap som nafsande, hälsa alldeles för ivrigt, tugga på fel saker och de intima kärleksrelationerna till mina mjukdjur; för att inte tala om det nya intresset att förstöra tapeterna vid hans plats på soffryggen. Argh. Men det här antiskällhalsbandet då, det är av den modellen med citronspray. Helt ofarligt alltså. Eftersom hundar sägs ha ett litet avsky mot citron så är det alltså bara ett obehagsmoment. Vatten med citron i, inget svårare än så. Det som är bra med just det här halsbandet är att det har en fjärrkontroll så att man kan styra själv och avbryta oönskat beteende jämfört med de andra sprayhalsbanden och vibrationshalsbanden som reagerar varje gång hunden skäller. Vibrationshalsbandet som vi har funkar visserligen utmärkt, men det avbryter ju endast skällandet. Det med fjärrkontrollen kostar dock en hel förmögenhet, men det tycker jag att pappa kan få betala efter hans svek att dra till USA över min kommande födelsedag. Eftersom att han ändå verkar försöka köpa sig till en bättre relation med mig så kan han lika gärna få ta i lite extra då samma rutiner över födelsedagar, jul och andra högtider är oerhört viktigt för mig. Och nu när 60 procent av familjen sticker och förstör allt något så kopiöst så ska jag tamejfan pumpa honom på så mycket pengar som möjligt! Yes, jag är rosenrasande och alldeles knäckt inombords. Meterlång måste-ha-lista nästa.
Nu hoppas jag att syrran kommer snart och underlättar för mig.

Ursäkta saknandet av styckeindelning, men jag tyckte inte att jag hittade något bra ställe att "bryta" på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0