En dyster dag

Dyster är kanske att ta i, men vädret är grymt trist och jag saknar både motivation och lust till att egentligen göra något. Kattstallet vid tre, det är dagens planering. Antagligen kommer det att finnas lika lite att göra idag som förra veckan, men det ger mig å andra sidan tid till att sitta och göra ingenting. Det som är lite trist med att sitta på golvet och göra ingenting alls är dock att nästan ingen av katterna kommer fram självmant. Vilket gör det hela ännu mer ensamt. Har jag tur kan jag boka in mig på blå avdelning, för där finns i alla fall Haute som glatt kommer fram och spinner som en liten båtmotor. Men henne kan jag besöka i alla fall. Jag bara hoppas att det inte är kallt, för då kommer jag (överraskande nog) att frysa. Imorgon däremot, imorgon, finns det en stor risk till att jag går sönder för ett tag. Diatermi redan vid 9-tiden, vilket betyder att jag måste åka hemifrån redan vid halv åtta för att bedövningen ska hinna verka sin hela timme som den behöver för att vara effektiv. Vid fyra har Tim sin tid för trimning av ansiktet (han måste ju kunna se något). Hade egentligen bokat in klockan tre på fredag men det hade kommit in förhinder för hon som håller i själva trimmet, så det fick bli imorgon istället. Krock! Cellprovtagning vid tre. Ombokat till nästa onsdag samma tid. Vid halv åtta börjar nya hundkursen. Inomhusaktivering. Det ska bli kul, men det blir lite mycket på en och samma dag. Förhoppningsvis blir torsdagen ledig, om jag inte har tänkt fel angående unghundskursen, för då blir det hundkväll på torsdag också. Men jag hoppas på att torsdagen blir fri. Då ska jag våga mig ner till gymmet. Fixade med mammas hjälp ett årskort igår. För över 3000 spänn! Svinigt dyrt. Oförskämt. Men som tur var gäller det både simhall, gym och gruppträning inom hela västra ytterstadsområdet. Jag undrar om jag kommer lyckas hålla mitt mål på två gånger i veckan? Något säger mig att det inte blir så. Hmpf. Nåväl, det börjar bli dags för en vovvepromenad. Om det har börjat regna blir jag nästan ledsen. Men det luktar i alla fall inte brandrök längre och både min hals och ögon mår som vanligt. Jag undrar vad tusan det var för något. Nyheterna?

Kommentarer
Postat av: Daniel

Kattstallet har du nämnt några gånger, är det ett sånt ställe som tar hand om övergivna katter och slussar dem vidare?

2011-10-18 @ 21:31:14
URL: http://xmumiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0