Inställt

Jag fick lov att avboka tiden till Margareta idag. Sitter nu hemma, halvdöd, i soffan framför tv:n med högt socker, illamående och med en svag syraförgiftning. Mådde uselt imorse. Urjobbig huvudvärk som efter en flaska vodka och med ett socker och illamående som löpte amok. Så det blev alltså att hoppa psykiatrin. Som tur vad förstod hon precis och hon kunde höra på rösten hur "påverkad" jag var.

Som av ett under hade hundkursen blivit inställd på grund av en sjuk Emelie. Något som ger mig en lugn eftermiddag och kväll samt ytterligare en vecka till att öva på läxan. Om jag piggnar på mig så ägnas kvällen istället åt badande av hund, borstning av hund och förhoppningsvis kloklippning av hund. Han är inte förtjust i vare sig torkning, borstande eller kloklippning så det återstår att se vad som blir gjort. Den intorkade lingonsylten måste bort och pälsen behöver borstas så den biten kommer att bli gjord i vilket fall som helst oavsett längd/tid, och klorna kan i värsta fall djuraffären ta. Men allt hänger på orken. Blir det inte idag så snarast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0