Kaos

Det blev inget besök på gymmet idag. Efter mitt bryt igår kväll så hade jag inte någon direkt ork till att ta mig iväg och svettas på tjusiga maskiner. Har varit hemma hela dagen istället. Dammsugit, sopat, skurat och vädrat lite. Klippt bort lite päls mellan trampdynorna på Tim. Grejat lite med råttorna. Fixat mat. Promenerat med Tim. Jag hade missuppfattat antalet gånger på unghundskursen, så nu ska vi iväg ikväll igen (inomhusaktiveringen började ju igår). Måste komma ihåg att ta med mig skinkosten eftersom han vägrade det vanliga godiset igår. Kursen pågår alltså ikväll och nästa torsdag också, samt tre eller om det var fem gånger på inomhusaktiveringen. Det blir alltså Solna ett par veckor till. Solna innebär blå linjen från Fridhemsplan. Den som är insatt vet att blå linjen är stängd från Rådhuset till Kungsträdgården. Alltså inget T-centralen. Vilket betyder mer folk vid Fridhemsplan. Och den som är insatt ytterligare lite mera vet att pendeln från och med idag och fram till tisdag är avstängd HELA vägen från Centralen till Bålsta! Något som kommer att resultera i ännu fetare trafik, det vill säga fler människor, på blå linjen och förmodligen på Fridhemsplan. Kaos, kaos, kaos! Jag kommer att få bunkra upp med ett gäng lugnande och försöka hålla mig så balanserad som möjligt. Men något säger mig att det kommer att bli ett ännu kraftigare bryt ikväll än igår. Jag vill inte. Jag orkar inte gå sönder igen. Jag begriper mig över huvud taget inte på hur de kan stänga av en sådan lång pendeltågssträcka. Helt galet! Jag får ta och ställa in mig på att panikångest kan komma att infinna sig rätt ofta under de kommande dagarna. Usch. Det blir att införskaffa mycket Kuckelimuckmedicin det! Och annat onyttigt som jag inte borde köpa hem. Men nu ska jag tamejtusan ta och sova ett tag. Det kommer att behövas.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Blå linjen öppnar ju idag :) Och om du tycker att folkvimlet just på stationen är jobbigt, var ute i god tid och gå från Thorildsplan till Stadshagen, det är faktiskt inte så långt :)

2011-10-20 @ 20:45:07
URL: http://xmumiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0