Mmprecisahexakt

Jag upptäckte för någon vecka sedan att Blogg.se finns som app. Jag har letat tidigare, men då har ingen funnit. Nu hade den visst fallit ner från det blå och självklart måste jag ha den då. Känner jag mig själv rätt så kommer det bli en massa skrivande över den. Eller inget alls. Det är de två alternativen som det står emellan. Allt eller inget. Typ. Men känner du mig så vet du redan det. Att mitt liv går i perioder alltså. Eller ja, du borde veta det om du anser dig känna mig. Men jag tror att man märker det i vilket fall som helst. Någon mer än Emil borde väl i alla falla upptäcka det?

Nåväl. Appar. Jag har fått lite dille på det där. Kaloriräknaren med matdagboken är senaste favoriten. Ett egentligen illavarslande tecken som hittills ingen har upptäckt. Och Endomondo. Den som räknar kilometer och sånt. Riktigt bra om man bortser från att den käkar batteri på löpande band. En vanlig stegräknare skulle väl givetvis vara det bästa alternativet för att spara på batteriet. Kommer de med km/h? De ska definitivt inte ha larm och komma från Clas Ohlson. Totalt värdelösa. Efter andra bytet fick jag en kolsyrepatron och en tia tillbaka istället. Det känns förresten lite lustigt att gå runt med en patron i väskan. Lite förbjudet liksom. De kan ju explodera. Jag har haft tur med min som inte har gjort det. Patronerna från Clas Ohlson är förresten skit de också. NYTT bubbelvatten smakar avslaget. Så som en cola blir efter tre månader i kylen ungefär. En som man har öppnat någon gång då. Men, ett stort MEN, fotopapprena är kanon. Om jag får tycka själv. Och det får jag.

jag tänker mycket på att hitta en ny lägenhet nu. Jag var på en visning i torsdags men tackade nej. Den var snygg, visst var den det, men jag vill ha ett separat kök och gärna en hyra under 8000 för att vara en tvåa på 64 kvm. Helst vill jag ha en trea. Eller fyra. Inget jag behöver, men som jag vill. Om jag kan välja på en två som ovan för 8000 i närheten av Bromma och mamma eller en fyra eller femma på 104 kvm för 8000 en liten bit längre bort, då tar jag den längre bort. Självklart vill jag ha lägre hyra, jag har inte direkt tio par guldbyxor liggandes i lådan, men det är samtidigt lite knepigt med tanke på att vi talar om Stockholm.

Anledningen till att jag helst vill ha en trea eller större är för att jag hoppas på att fortsätta ha ett stabilt mående. Den senaste månaden har varit rent utsagt bra. Jag mår bra. Jag hoppas verkligen att det håller i sig ett bra tag fram över och jag kommer hålla hårt om min senaste kärlek ljudböckerna. Mari Jungstedt. Gotland. Knutas. Så underbart härligt. Total avkoppling och avslappning. Nerkrupen under filtarna i soffan med "ögonbindel". För en timme eller mer, beroende på hur många skivor jag hinner med, kan jag stänga av världen utanför. Slippa känna. Jag har nästan inte haft en enda gnutta ångest under de tre, fyra senaste veckorna. Jag lever mig lite in i världen som boken berättar för mig. Precis som när jag var yngre. När jag kunde ligga och läsa i timtal, varenda lediga stund. Då. Innan jag fick problem med att komma igång och kunna koncentrera mig och fokusera mig i längre perioder. Jag vill ha tillbaka den världen. Jag saknar den. Och nu har den börjat visa sig igen genom ljudböckerna. Underbart! Jag har börjat laga en del mat också. Av det nyttiga slaget. Då kan jag också skärma av mig lite för en stund och slippa ångesten. Som en bonus får jag ju faktiskt mat och blodsockret har legat bättre än vanligt. Även om jag blir låg minst en gång om dagen och sveper festisar i massor. Dags att kuta till ÖB snart igen och fylla på.

Men en större lägenhet var det (hus funkar förrester ypperligt det också) ja. När jag börjar så ett stabilt mående och klarar av alla dagliga uppgifter, träning, kattstall, läkartider kors och tvärs och förhoppningsvis snart komvux, när jag kan säga offentligt att jag mår bra, då vill jag börja komma igen med djuren igen. Jag mår ännu bättre tillsammans med dem. Jag älskar min lille Timpa och grabbarna grus, vill verkligen inte vara utan dem. Men jag vill komma igång mer. Med det som jag trivs med och mår bra av. Det är ett antal olika djur som jag vill skaffa, men jag kommer INTE att köpa på mig alla jag ser bara för att jag får större. Nej, det ska vara väl genomtänkt. Tid, ekonomi, utrymme med mera ska gå hand i hand. Jag vill inte ha som tidigare med burar kors och tvärt och spån som flyger till höger och vänster. Nej, inte så. Inget minizoo. Och då, när jag kommer igång med det på nytt, när det nu blir, då vill jag ha större yta och gott om plats. Jag inser att det låter som ett zoo i alla fall, men så ska det inte vara. Under kvällen har jag därför suttit och letat så mycket fakta om de olika djurslagen som jag kan hitta för att få så mycket kött på benen som möjligt tills dess att det blir dags. Det kommer att bli mycket letande och läsande, men jag vill påpeka att att läsa om ett djur är inte detsamma som att skaffa ett. Nu när jag har fått igelkottar på hjärnan så behöver inte det nödvändigtvis betyda att jag skaffar en. Men fakta om djur, det är fakta som jag gillar.

Jag ska inte haspla ur mig en massa och tråka ut eventuella läsare, men ett av målen som jag på lång sikt kommer sträva emot, det är att börja arbetsträna och förhoppningsvis tillslut klara av ett jobb. Vi pratar då kanske två gånger i veckan till att börja med. Några timmar om dagen. Börja med lite, för att senare kanske öka på. Att känna mina egna pengar helt enkelt. Det är mitt mål. Att må bra och att klara av saker. Jag kan, jag vill, jag vågar. Det kommer förresten att bli orden som min framtida tatuering kommer att bestå av.

Jag ska avsluta nu, men jag måste bara säga att Tim var grymmast på att spåra! Det är något som vi definitivt kommer att fortsätta med.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Har du provat ljudböcker till mobilen också? Kanske kan vara skönt att bara koppla bort världen när man är ute också?



Var hittade du tvåan? Fast 8000 är lite väl saftigt.. Jag har satt gränsen vid typ 6000!

2011-10-10 @ 22:04:00
URL: http://xmumiin.blogg.se/
Postat av: C

Nej, dit har jag inte kommit än. Inte som app i alla fall. Eller menar du "som vanligt"? Ipoden kommer att bli tankad till brädden så fort jag tar mig tid och ork till det.



I Råcksta. Ligger precis bakom mamma om du minns var hon bor. Gröna linjen mot Hässelby. Precis innan Vällingby. Ja, 8000 är kraftigt, men går det inte att hitta något i en bättre prisklass så får det väl lov att bli på det viset i alla fall. Dock har mamma börjat prata om att ta ett lån och köpa en åt mig. Det tycker jag låter lite väl bra. Men men, vi får se vad det slutar vid. Det är ingen direkt brådska.

2011-10-12 @ 19:27:22

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0