Torkad kyckling

Idag blev det i alla fall hundkurs. Gick bättre den här gången än förra för att jag hade med mig godare godis idag. Nu håller jag på att göra eget godis av kyckling. Har en massa småbitar på tork inne i ugnen. Men det är lite bökigt att det tar så lång tid. Enligt mamma ska värmen stå på 50 grader och det ska stå inne i flera timmar. Min ugn gick som lägst att ställa på 75, men nu efter ungefär två timmar inne och fortfarande mjukt så tog jag och höjde till 125 grader. Nog för att förmiddagen är hur fri som möjligt imorgon, men jag vill inte komma allt för sent i säng bara för den sakens skull. Men ett tag till ska jag nog kunna hålla mig vaken. Än finns det ett gäng avsnitt kvar av Sjukan att titta på. Eller varför inte ett par spår av I denna stilla natt. Och så kan ju Timpan få en promenad till.

Det känns som att jag har en massa att säga men jag vet ändå inte vad. Det är skönt att få skriva av sig, men samtidigt så kanske man inte ska haspla ur sig allt för mycket. Jag vet inte riktigt. Jag kanske skulle ta och ligga lite lågt ett tag.

Tänkte ta en sväng förbi Bromma Blocks imorgon. Erbjudandet på 2 kg James Wellbeloved för 49:- finns fortfarande kvar. Och så verkade den nya färgpatronen som jag skaffade idag inte fungera. Han i affären sa att eftersom det var en kopia av originalet så var det inte säkert att den skulle godtas av skrivaren. Så jag tänkte passa på att leta efter den vanliga på Clas Ohlson och hoppas på att de har den. Fast det är ingen brådska. Bara det blir fixat innan jul. Kommer antagligen att titta runt på en massa grejs som jag inte behöver men det skulle vara rätt så avkopplande.

Jag har min tid hos Margareta imorgon för första gången på fyra veckor om jag inte minns fel. Det känns rätt bra. Inte att det har tagit fyra veckor då, utan att få gå dit. Det kommer att sitta fint.

Det är sista gången på unghundskursen imorgon också. Både roligt och lite trist. Det har varit en rolig kurs i alla fall och det är det som är det viktiga. Har vi tur så får vi ett sånt där fint diplom som vi fick på valpkursen, heh.

Som en slutsats så här i förväg om morgondagen så kommer den nog att bli helt okej. Och det är ju aldrig fel.

Kommentarer
Postat av: Jane

Svar: Ja jag kan tänka mig det! Har hört många liknelser mellan att ha människo-bebis och hund-bebis, hehe :-)

2011-10-27 @ 12:25:38
URL: http://www.janekallqvist.se

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0