Ingalill är fit for fight

Nu är Ingalill efter ett par dagars krångel med saknad av diverse saker äntligen igång. Hon jobbar nu stillsamt på sin första tvätt någonsin. Eller ja, tvätt och tvätt, hon kör sin första rengöring av själva maskinen som rekommenderas vid första start och där efter vid var 40:e tvättcykel.

Det här med att lära sig sin första egna tvättmaskin är inte det lättaste, någon som jag snabbt fick erfara. Att lyckas fippla in språket till franska gör väl inte direkt det hela enklare. Jag får försöka trixa vidare och verkligen se till att för en gångs skull använda manualen så att det hela går så korrekt till som möjligt. Men sen, sen, när jag har lärt mig att behärska henne på bästa tänkbara sätt, då kan jag äntligen tvätta min egna tvätt, woho! Detta ser jag fram emot väldigt mycket. inte bara för att jag slipper dela maskin med andra, jag kan tvätta när jag vill, tvätta råtthängmattor direkt efter städning och behöver och mamma slipper färga all vittvätt ljusrosa. Av misstag visserligen, men ändå.

Så nu blir det till att gå på jakt efter ett tvättställ (lyckas alltid med det undret att använda torkgrejen över badkaret vid de tillfällen då jag som mest behöver duscha; inte alltid jättemysigt när råttinredningen ligger på tork och droppar ner över en) och bästa möjliga tvätt- och sköljmedel som går att hitta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0