Oväntat besök

Jag fick nyss oväntat besök av jättefina Jakob från VH. Det var snart två år sedan vi sågs sist, nästan på dagen fast om en månad. Hade nästan glömt hur fin han var. Håret var lite längre, men annars var han sig lik. Jag lyckas dock varje gång glömma bort hur satans lång han är! Säkert två och tio. Minst. Men han är ju smal som ett benrangel också vilket gör att han ser ännu längre av. Han har så vackra ögon, så mjuka läppar, så ömma kramar. Vi drack te ute i köket, kolate med polkagrishonung och mjölk, pratade om det mesta, kikade på djuren och finulade över vad man skulle kunna plantera på uteplatsen. Det är ju så bra nu efter flytten, tio minuter plus gångväg till Spånga station, sedan pendeln raka vägen till VH. Han åkte nyss, tiden rann iväg rätt fort, ändå vill jag rusa till bussen och åka dit så fort det bara går. Hur länge kommer jag att klara mig utan att längta ihjäl mig efter de djupa ögonen och de mjuka läpparna? Vem hade kunnat ana att gula Blend kunde lukta så underbart gott tillsammans med en vanlig kroppslukt?!

Morfar kommer över tidigare, så nu har jag ett set med fina utemöbler att dekorera den lilla tomten med. De kommer att passa in så bra. Och med Badenbadenstolen och den framtida hängmattan, alla växter, det kommer att bli så fint!

Har varit iväg och köpt nya ingredienser till råttorna och mössens torrfoder, så nu blir det påfyllning i dagarna. Fixat lite nya frön att grodda av också. Det ska bli kul att se hur det går med andra frön än bara alfalfa. Kanske försöker att dokumentera det en del till och med.

Fick tag på Emilia med kattungarna nu under eftermiddagen. Tyvärr var de utekatter, men hon blev jätteglad över att jag hörde av mig. Så nu ska jag hålla lite utkik efter andra missar. Eventuellt att jag lägger upp en annons på blocket och/eller iFokus om vad jag vill ha katterna till, vad jag kan erbjuda dem och allt sånt. Så att det blir rätt från början liksom.

Dags att fixa lite mat nu. Sen kolla om det finns något vettigt på tv eller fortsätta läsa. Tim blir kvar hos mamma, så det blir en lugn kväll ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0