Slappardag

Rörmokaren är på plats och installerar lilla Ingalill, Timpan har påsklov hemma hos systeryster och mamma, själv ligger jag mest och gör inget alls.

Tänkte ta en riktig läsardag. Det finns så många olika böcker som jag vill läsa, men jag kommer bara inte igång. Den som känner mig sedan ett par år tillbaka vet hur mycket jag älskar att läsa. 108 böcker på ett år när jag förde lista över dem. Och för den som inte känner mig sedan högstadieåldern kan utan problem förstå det efter en blick i bokhyllan. Oj, förlåt mig, bokhyllorna ska det givetvis vara.

Upptäckte att Hungerspelstriologin finns för ett paktetpris för dryga hundralappen på Bokus. Så sugen på att köpa dem, men det är tveksamt om ekonomin tillåter det. Fast jag har ju kvar presentkortet på Sf-bokhandeln som jag fick i födelsedagspresent av Freddie, så ett hett alternativ skulle kunna vara att kika där. Endast framtiden får visa det.

På onsdag nästa vecka, 18/4, ska jag medverka i en intervju angående alkoholvanor hos HBT-tjejer. Inte helt säker på hur det kommer att gå till, men jag kommer att få två biocheckar som tack för min medverkan, och det är ju inte helt fel. Men om jag ska vara ärlig så skulle jag mer än väl nöja mig med ett rum fullt av tjejer. Hoppas hoppas hoppas att det kommer att finnas några butchar där. Lite väl mycket avslöjat kanske, men varför dölja det, det är nog väl känt hos de flesta i umgängeskretsen. Hihi.

Åh, jag saknar min lilla kille! Får se om han kommer hem under dagen eller om han blir kvar någon dag till. Syster har påsklov och är ensam hemma så hon har lånat honom som sällskap. Men det känns rätt skönt egentligen. Han totalratar torrfodret här hemma och även om fodret är uppblött så äter han inte förrän framåt sen eftermiddag/tidig kväll i alla fall. Alla löpande tikar som får honom lite ur balans. Ska ta och ringa veterinären och boka tid för kastrering.

Gömma näsan bakom boken nu och dricka upp te't. Kanske höra om Stan har lust att åka till Sf redan i eftermiddag förresten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0