Fest

Igår fick killarna sig en riktig festmåltid. Färsk fisk från fiskdisken i Hötorgshallen och färska jordgubbar från torget. Och lite kokt brysselkål som de fullkomligt älskar. Att någon kan uppskatta brysselkål mer än jordgubbar kommer jag nog aldrig riktigt att förstå.
I samband med middagen lät jag buren stå öppen så att de kunde springa fritt i rummet (rum och rum, ett förråd på kanske 4 kvm eller så som agerar garderob och råttrum). Något som de blev riktigt förtjusta i. Detta baserar jag till stor del på den uppsprättade och halvt uppätna fisken som låg och smaskades på i handdukslådan. Oerhört mysigt. Jag måste verkligen fixa ihop ett skydd åt trådbackarna så att handdukar och sängkläder kan få ligga ifred och inte agera råttbo. Visst är det lite sött att hitta dem i lådorna, och ännu större förtjusning när man upptäcker att de inte används som toalett, men jag vill nog helst ha mina handdukar och sängkläder rena i alla fall.

Festmåltid för råttorna igår. Festmåltid för mig idag. Tunnbrödsnittar, en bit chokladtårta och en halv flaska champange. Inget som mättade något vidare kanske, men skumpan satt som en smeck över deppigheten. Nu kan jag andas igen.

God natt nu, ikväll kanske det blir morotspannkakor.

Förresten. Grattis familjen Källqvist till dotra.
Och grattis till kusinen min som beräknas i september.
När blir det min tur? Snälla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Identifikation:
Kom ihåg mig?

Postadress: (publiceras ej)

Ort/Bostad:

Tala!

Trackback
RSS 2.0